Audit Sales & Marketing
Audit Sales & Marketing
Het is voor bedrijven vaak interessant om externe expertise bij het verkoopproces te betrekken. Heeft uw onderneming bijvoorbeeld te maken met vertraagde groei? Dan is het een goed idee om meteen de oorzaken van dat probleem aan te pakken. Bizlaunch helpt u om het juiste traject uit te stippelen en begeleid u van A tot Z in dit proces. Onze Audit Sales & Marketing verschaft het inzicht om de perfecte ommekeer te bewerkstelligen.
Checklist Audit Sales & Marketing
Heel wat bedrijven streven naar een vlottere werking van sales & marketing en een hoger rendement. Dit zijn de doelstellingen die soms moeilijk te bereiken zijn:
- Conversie en marges verhogen
- Up- en cross-selling stimuleren
- Verkoop en marketing op hetzelfde spoor zetten
- Verkoopkosten verlagen en marketing-ROI optimaliseren
- Gemiddelde verkopers naar een hoger niveau begeleiden
- Inwerkperiode van nieuwe medewerkers verkorten
Herkent u deze uitdagingen? Dan kan een Audit Sales & Marketing voor uw onderneming interessant zijn. Op basis daarvan kunt u doelgericht actie ondernemen.
Resultaten Audit Sales & Marketing
Bij een Audit Sales & Marketing wordt uw commerciële organisatie op alle relevante criteria grondig doorgelicht. Dat begint bij een diepgaand inzicht in uw bedrijf, uw branche en uw marketingplan. Op het gebied van marketing analyseren we uw marketingmiddelen, website, social media accounts, e-mailmarketing, advertenties en natuurlijk lead management. Bij Sales draait het om een beoordeling van het huidige verkoopproces. De verkooptraining van het verkoopteam, hun prestaties en technieken worden doorgelicht.
Via deze audit achterhaalt u o.a. wat uw klanten vinden van uw producten en diensten. Aan de hand van die informatie ontwikkelen we op maat gemaakte sales- en marketingstrategieën. Daarmee kunt u gerichte stappen ondernemen om de slagkracht van uw onderneming te maximaliseren. BizLaunch ondersteunt Sales & Marketing om doelgericht samen te werken aan maximale resultaten door meer gekwalificeerde leads te genereren, onderscheidende waarde te creëren en de verkoopkosten te verlagen.
Componenten van Audit Sales & Marketing
Bij een Audit Sales & Marketing werkt BizLaunch met interviews en assessment om de volgende zaken te analyseren:
- Welke parameters doorslaggevend zijn voor uw commerciële slagvaardigheid
- Uw CRM-gebruik
- Rapportering
- De marketingmiddelen die u inzet
- Uw waardepropositie, marktsegmentatie en go-to-market-strategie
- Het profiel van uw medewerkers
- Gewonnen en verloren klanten en projecten
Na de gespecialiseerde audit van Bizlaunch krijgt u uw Sales & Marketing al heel gauw op een lijn om uw verkoop te optimaliseren. Contacteer ons voor meer informatie en bespreek uw opties voor een Audit Sales & Marketing.
Contacteer Ons
Bedankt, uw bericht werd goed ontvangen!