Contactcenter
Contactcenter
Als u uw marketingtaken toevertrouwt aan een contactcenter, dan kunt u zich volledig concentreren op de eigenlijke activiteiten van uw onderneming. Een contactcenter kan een groot aantal telefoonoproepen behandelen en een doelgroep op korte termijn aanspreken via telemarketingacties, zowel op grote schaal als op kleine schaal. Een contactcenter kan ook even goed inbound als outbound calls op zich nemen. Of het nu gaat over televerkoop, teleprospectie, het vastleggen van afspraken, of eenvoudigweg telefonisch onthaal, een contactcenter regelt alles voor u.
Voordelen van een contactcenter
Natuurlijk is het mogelijk om telefonische conversatie te laten behandelen door een klein aantal van medewerkers die ook al andere taken op zich nemen. In dat geval wordt het natuurlijk moeilijker voor deze medewerkers om iedere activiteit even zorgvuldig te kunnen uitvoeren. Bovendien is het dan niet mogelijk om grootschalige acties op poten te zetten. Een contactcenter biedt een toegewijde groep mensen met één duidelijke functie. Zo kunt u een groot aantal oproepen laten uitvoeren en behandelen.
Als het gaat om inbound oproepen vanwege klanten, dan biedt een contactcenter ook meteen het voordeel van een directe confrontatie met de wensen, vragen en klachten van de klant. Dit levert een bron van onschatbaar waardevolle informatie op waarmee u de activiteit van uw bedrijf op het gebied van klantenrelaties kunt bijschaven.
Verkopers staan vaak huiverig tegenover Cold Calling. Ze kiezen dan eerder voor de veilige omgeving van interne taken en bestaande klanten. Uw Sales pipeline vult zich echter niet met nieuwe prospecten om de positie van uw bedrijf op lange termijn veilig te stellen. Het rendement staat niet in verhouding tot de verkoopkost. Een contactcenter kan uw bedrijf helpen om die noodzakelijke banden te leggen die het verkoopteam vaak minder graag op zich neemt.
Tenslotte biedt een contactcenter een broodnodige gepersonaliseerde aanpak, waardoor uw bedrijf in de ogen van klanten een menselijk gezicht krijgt. Bovendien kunnen de medewerkers in het contactcenter op heel specifieke vragen en problemen reageren of een zorgvuldig uitgekozen doelgroep aanspreken voor marketingacties.
Een contactcenter ondersteunt uw marketingacties. Aangevuld met bepaalde technieken, komt u zo in contact met potentiële klanten. Bent u geïnteresseerd in wat Bizlaunch op dit gebied voor u kan betekenen? Doe dan vandaag nog beroep op onze expertise! Contacteer ons om vrijblijvend de mogelijkheden voor uw bedrijf te bespreken.
Contacteer Ons
Bedankt, uw bericht werd goed ontvangen!