Lead Nurturing
Lead Nurturing
Gemiddeld is meer dan de helft van alle leads niet koopbereid. Verwijder deze prospecten niet uit uw sales funnel, maar help net om hen in hun koopbereidheid te ontwikkelen. Zij bieden interessante mogelijkheden om uw potentieel op langere termijn te maximaliseren. Door Lead Nurturing bouwen bedrijven aan een relatie met gekwalificeerde prospecten, ongeacht het moment waarop zij zullen kopen.
Lead Nurturing: top of mind awareness creëren
Met Lead Nurturing blijft u ‘slapende’ leads steeds een stapje voor. U voedt hen met relevante (niet-commerciële) informatie die inspeelt op hun zakelijke uitdagingen, zo houdt u de dialoog open. En u past uw boodschappen aan naarmate de koopbereidheid evolueert. Door Lead Nurturing bent u ‘top of mind’ op het moment dat uw prospect klaar is om te kopen.
Checklist Lead Nurturing
Lead Nurturing vereist een geïntegreerde aanpak in uw Sales- en Marketingdepartementen. Daarbij werkt u gelijktijdig aan vaardigheden, omgevingsfactoren en een gemeenschappelijke taal. Een Lead Nurturing programma kan pas succesvol uitgerold worden wanneer Sales & Marketing een aantal disciplines voldoende beheersen:
- Unieke waardepropositie: differentiatie in de markt
- Uitgebalanceerde marktsegmentatie:
obv gemeenschappelijke uitdagingen van de doelgroep - Klantgerichte Marketingcommunicatie:
hoe uw unieke aanbod uitdagingen van klanten oplost - Sales-ready deliverables: toegespitst op uitdagingen en koopbereidheid
Contacteer Ons
Bedankt, uw bericht werd goed ontvangen!