Marktsegmentatie
Marktsegmentatie: Pain-based Segmentation
Pain Based Segmentation helpt bedrijven om hun marktsegmentatie te richten op de uitdagingen die groepen prospecten gezamenlijk ervaren, in lijn met de sterktes van hun productaanbod.Bedrijven segmenteren traditioneel in verticale markten. Zij zijn zich vaak niet bewust dat een alternatieve strategie hun verkooppotentieel kan maximaliseren. Investeringen in Marketing zijn bijgevolg hoog maar leveren (te) weinig op. Ook bij de introductie van uw producten in bijkomende markten of de lancering van nieuwe producten maximaliseert u het potentieel door af te stappen van verticals.
Vereenvoudig gelijktijdig uw marketingoperatie en verhoog de effectiviteit van Sales. Baseer uw marktsegmentatie op gemeenschappelijke zakelijke uitdagingen (problemen) van prospecten. Hoe realiseert u dat in de praktijk?
- Definieer de unieke waardepropositie van uw aanbod
- Onderzoek welke problemen u met die propositie direct oplost
- Onderzoek welke groepen van prospecten deze uitdagingen ervaren
- Baseer uw segmentatiestrategie precies op deze criteria
Door uw marktsegmentatie te richten op de uitdagingen die groepen prospecten gezamenlijk ervaren, verlaagt u de inspanningen en kosten voor Sales en Marketing. Zij krijgen snel inzicht in de business van de klant en kunnen uw interne en externe communicatie hierop afstemmen. Dit stelt hen bovendien in staat tot adviserend verkopen in een marktomgeving van hit-and-run productverkopers.Voor een maximaal en blijvend resultaat kadert u Pain Based Segmentation™ in een geïntegreerd traject. U werkt dan gelijktijdig aan skills en omgevingsfactoren en u ontwikkelt een gemeenschappelijke taal voor Sales & Marketing.Pain Based Segmentation™ is eigendom van Perpetos Group en onderdeel van de methodologie Buyer Aligned Selling®. BizLaunch is gecertificeerd aanbieder van de methode.
Contacteer Ons
Bedankt, uw bericht werd goed ontvangen!