Is uw team klaar voor Batibouw?
De jaarlijkse Batibouw beurs staat weer voor de deur: eind februari is het zover! De Belg is geboren met een baksteen in de maag, dus ieder jaar komen massa’s mensen naar de Heizel afgezakt. We mogen er dus ook van uitgaan dat iedereen die er rondloopt op z’n minst geïnteresseerd is in de producten die […]
Waarom we bij de Rode Duivels gelijk wie op het veld kunnen zetten
Kompany gekwetst aan de kuit, Mertens out door spierscheur, Courtois die sukkelt met de knie en Fellaini zijn haar in de war. Maar toch slagen onze Duivels erin om met een “B-elftal” grootmacht Italië opzij te schuiven met een droge 3-1 score. Wat is nu het échte geheim van systeem-Wilmots?
Customer Centricity? De meubelzaak
Sommige retailers verwachten nog steeds dat klanten zich blijven aanpassen aan hun systemen en procedures. Maar de tijd van e-commerce is aangebroken…
Achter de schermen van een klantendienst (1/2)
1 klantendienst medewerker, gemiddeld 50 gesprekken per dag en 220 werkdagen. Een totaal van 11.000 persoonlijke klantencontacten per jaar, de droom van elke marketeer en sales manager!
Recent werd mij gevraagd een rol te spelen in de transformatie van een re-actieve klantendienst van een 20 tal operatoren naar een pro-actief verkoopapparaat.
De Shop Manager: de belangrijkste schakel van allemaal
Als je als klant een winkel of showroom binnenstapt dan voél je gewoon of die goed gerund wordt. Je merkt het onmiddellijk aan de sfeer die er hangt. Je ziet of er structuur zit in de manier waarop de zaken gerund worden.
Ik ging eens een fiets kopen…
Het valt op dat de noden vanklanten nog vaak in winkels worden genegeerd en winkelmedewerkers hardnekkig product- en promotiegericht blijven verkopen. Op die manier wordt er geen meerwaarde gecreëerd tegenover de voordelen van E-commerce.
Fun Shoppers: 4 gouden regels om van kijkers kopers te maken
Wat gaan we doen op vandaag? Alles is deze zondag open in Antwerpen, gaan we eens naar de Meir? Shoppen zonder dat je eigenlijk iets nodig hebt, gewoon omdat het leuk is. Ondanks de opkomst van internet overal en de onvermijdelijke smartphone boet het niet aan populariteit in, integendeel.
Alles is een kwestie van perceptie
Hipsters zijn een interessant fenomeen. De pure definitie van de hipster stopt meestal bij het beschrijven van een aantal uiterlijke kenmerken. De niet-religieus geïnspireerde wilde baardgroei is het meest in het oog springende. Maar het is allemaal veel fundamenteler dan dat. Om hen ten volle te begrijpen moeten we een kijkje nemen op Instagram.
3 dingen die topverkopers doen
Vanochtend stonden we met z’n allen in de dagelijkse file met het nieuws dat de Vlaming het helemaal gehad heeft met opdringerige verkopers, meer bepaald met call centers die je thuis in je veilige cocon opbellen. Niet minder dan 40,5% van de 1475 bevraagde consumenten gaf het aan als hun grootste ergernis in het programma ‘De Inspecteur’ van Sven Pichal op Radio 2.
De bedrijfsbril
In een interview met het toonaangevende RetailDetail magazine maakt retailprofeet Doug Stephens een prognose over de toekomst van winkelmedewerkers. Ook in België is actie nodig om het retailpersoneel een mooie toekomst te bezorgen.
Retail in 2015: 3 uitdagingen, 3 opportuniteiten
We hoeven intussen niet meer te ontkennen dat retail in een crisis verkeert. En het zijn heus niet alleen de kleine spelers die de boeken noodgedwongen neerleggen.
De 5 kenmerken van slechte verkopers
Ontdek in dit artikel de vijf belangrijkste kenmerken van een slechte verkoper. Werken met professionele verkopers is van groot belang voor een retailer. Verkopers die voldoen aan deze vijf eigenschappen blijven dus best ver weg van de klanten.
Solden zijn slecht voor de bloeddruk
Het zijn solden. En ik heb een broek nodig. Dan zijn er 2 opties. Online bestellen of gaan shoppen. Als het over kleren gaat ben ik niet zo’n fan van online kopen. Een kledingstuk moet je met je eigen ogen kunnen zien, je moet het kunnen passen. Het moet je staan. En dat zie je niet op het schermpje van je tablet of smartphone. Dus zelf, fysiek, gaan winkelen.
De district manager
Goede District Managers zijn moeilijk te vinden omdat een unieke mix van people, communicatieve en analytische skills nodig zijn. In de loop der jaren heb ik persoonlijk het geluk gehad om met een aantal uitstekende District Managers te mogen samenwerken, en daarvan heb ik veel geleerd.
Waarom mijn 4-jarige elk sales team overtreft
De Kerstperiode is een perfect ogenblik voor mij om wat extra tijd uit te trekken met de kinderen. Wanneer ik mijn 4-jarige dochter Nikki observeer, ben ik steeds verwonderd hoe ze erin slaagt om weer haar zin te krijgen. Hoewel de eindejaar periode gewijd is aan “familie-tijd” kon ik het niet laten om wat dieper te analyseren hoe ze het juist doet.
Vrouwen en solden, over de beïnvloeding van het koopgedrag
Na een analyse van de sales vaardigheden van mijn 4-jarige dochter werd mij gesuggereerd om eens hetzelfde te doen met mijn vrouw. Een iets “gevaarlijkere” opdracht gezien het niveau van interne weerstand wel eens wat hoger zou kunnen zijn. Laat ons er voor de goede orde in mijn gezin dus vanuit gaan dat mijn voorbeelden zuivere fictie zijn. Lees hoe niets vermoedende consumenten tijdens de solden zich makkelijk laten meeslepen en hun koopgedrag laten beïnvloeden door de retailers.
Waarom ik geen Hollister lust
Mensen met tienerdochters: prijs u gelukkig als uw kroost bestaat uit neo-hippies. Of witgeverfde emo boys & girls. Of nerds (want die zijn braaf, slim en blijkbaar ook terug cool). Maar wees gewaarschuwd als ze wat meer mainstream en trendgevoelig blijken te zijn. Want op een dag zal de vraag komen: ‘gaan we eens naar Hollister?’