Opleiding storemanager
Shop Management Programma
Het dagelijkse management van een winkelpunt vergt een aantal specifieke vaardigheden. In een retail organisatie is de shopmanager (samen met de eventuele district manager) één van de belangrijkste schakels, zo niet dé belangrijkste. De impact op resultaten en personeelsrotatie is bijzonder groot. We bieden een specifiek programma aan voor shopmanagers in een retailomgeving gebaseerd op gevestigde management principes en hands-on ervaring in dit domein.
R.O.I. van de oplossing wordt gemeten aan de hand van volgende KPI’s:
- Verminderde personeelsrotatie (zowel shopmanagers zelf als verkopers) gezien de nieuwe recruten in optimale omstandigheden starten)
- Productiviteit in het winkelpunt stijgt samen met de verkoopsresultaten
- Kijkers worden kopers = stijging in conversieratio
- Hogere klanttevredenheid
- Betere resultaten met dezelfde kost
Implementatie – voortraject:
- 360° evaluatie van de shopmanagers
- 360° evaluatie van de district managers (indien nodig)
- Kick off session
Implementatie – hoofdtraject:
- Dag 1: Be the Impact & Make the Business
- Dag 2: Be the Leader
Implementatie – nazorgtraject:
- Opvolgings sessie na 1 maand
- Post 360° evaluatie (wat is er veranderd?)