Raadpleeg nu onze training kalender

Sales Merchandising

Sales Merchandising

Elke retailer is bekend met het pricipe van visual merchandising. Dit gedeelte valt meestal onder de bevoegdheid van de BTL Marketing afdeling en heeft tot doel om nieuwe producten zo commercieel mogelijk te positioneren in het winkelpunt. Maar als we onze producten een mooie plaats hebben gegeven in de winkel, hebben we ze dan er dan ook een mooi verkoopsgesprek voor klaar? Sales Merchandising heeft tot doel om de benefits van de nieuwe producten in kaart te brengen en onmiddelijk te integreren in het verkoopsgesprek.

 

sales merchandisingR.O.I. van de oplossing wordt gemeten aan de hand van volgende KPI’s:

  • Verhoogde verkoop van nieuwe producten en promoties
  • De verkoop van deze producten komt veel sneller op gang
  • U zal veel meer feedback krijgen van zowel verkopers als klanten over deze producten

 

Implementatie – voortraject:

  • Product analyse
  • Bepalen van de doelgroep
  • Bepalen van het communicatiemiddel (E-learning, fiches, etc…)

 

Implementatie – hoofdtraject:

  • Creatie van de ‘how to sells’ (benefits van de producten en stereotypen van klanten)
  • Implementatie in de winkelpunten

 

Implementatie – nazorgtraject:

  • Gestructureerde feedback vanuit de verkoopsteams en de klant
  • Opvolging en evaluatie
  • Bijsturing indien nodig

 

Wij zijn sociaal

Alle rechten voorbehouden © 2015 BizLaunch